پرسش های متداول

1 - آیا برای خرید از ماترن، حتما باید در سایت عضو باشم؟

بله،با توجه به امکان خرید به صورت میهمان در سایت وجود ندارد . شایان ذکر است ماترن برای اعضا امتیاز ویژه ای در نظرگرفته است که عبارتند از :

  1. امکان ارسال خبر نامه
  2. بهره مندی از تخفیفهای ویژه
  3. اطلاع رسانی درباره کالاهایی که به آن علاقه داشته باشید
  4. احتساب امتیاز های دریافت شده بابت هر خرید و قرارگیری در لیست قرعه کشی

 2- آیا در تمام ساعات شبانه روز می‌توانم سفارش خود را ثبت کنم؟

بلی، در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته می‌‏توانید سفارش خود را ثبت کنید. رسیدگی و پردازش سفارش‏‌هایی که در ساعت‏‌های غیرکاری (از ساعت 17 تا 8 صبح) ثبت می‌‏شوند، در اولین ساعت‌‏های کاری روز بعد و با اولویت بالاتر نسبت به سفارشات روز بعد انجام خواهد شد.

3 - آیا می‌‏توانم کالاهایی که موجود نیستند را سفارش بدهم؟

خیر، ثبت سفارش امکان پذیر نیست .

4 - می‏‌توانم سفارشم را تلفنی ثبت کنم؟

بلی، امکان ثبت سفارش به صورت تلفنی وجود دارد.

ارسال و پیگیری سفارش

5- از وضعیت سفارشی که ثبت کرده‏‌ام، چگونه می‌‏توانم مطلع شوم؟

پس از ثبت سفارش و نهایی شدن آن ،sms و Email سفارش و فاکتور برای شما ارسال می شود.

6 - به چه روش‌هایی می‌توانم سفارش خود را تحویل بگیرم؟

در سرتاسر کشور سفارش‌‏ها با پست پیشتاز ارسال می‌‏شوند.

7 - آیا می‏‌توانم سفارشی را که با پست ، ارسال شده رهگیری کنم؟

بله، شما برای رهگیری سفارشی که با پست ارسال شده می‏‌توانید شماره 20 رقمی مرسوله را در بخش رهگیری محصولات شرکت پست جمهوری اسلامی ایران وارد کنید و یا با پشتیبانی ماترن تماس بگیرید و از وضعیت مرسوله آگاه شوید و یا با مراجعه به پست منطقه محل سکونت خود و ارائه کد 20 رقمی از وضعیت مرسوله آگاه شوید.

8 - پس از این که سفارشم را ثبت کردم، چقدر طول می‌‏کشد که به دستم برسد؟

ارسال سفارشاتی که به صورت پستی ارسال میشود 5-7 روز کاری به طول می انجامد . مدت زمان ارسال سفارش پس از تایید نهایی آن توسط واحد پشتیبانی ماترن محاسبه می شود.

نحوه پرداخت وجه کالا

9- مبلغ سفارشم را چگونه می‏‌توانم پرداخت کنم؟

شما به صورت کارت به کارت یا اینترنتی می‏‌توانید پرداخت خود را انجام دهید و هنگام ثبت سفارش در مرحله پرداخت ، روش پرداخت خود را انتخاب کنید.

همه کاربران می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی و با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب در سایت ماترن، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنند.

2 - ممکن است پرداخت اینترنتی ناموفق باشد، ولی مبلغ از حساب من کم شده باشد؟

گاهی ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود. اما در این مواقع جای نگرانی وجود ندارد. در این حالت معمولاً پول شما در حساب‏‌های میانی بانک است و خود بانک مغایرت‏‌ها را رفع کرده و مبلغ را به صورت خودکار به حساب شما برگشت می‌‏دهد. اگر تا 72 ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.

پرداخت اینترنتی به گونه‏‌ای طراحی شده که امن و راحت باشد. با وجود این شما نه تنها برای خرید از ماترن که هنگام هرگونه پرداخت اینترنتی برای اطمینان از امنیت پرداخت خود نکته‏‌های زیر را رعایت فرمایید:

  1. با مشاهده قسمت آدرس (Address Bar)، در مرورگر (Browser) وب خود مطمئن شوید از پروتکل امن https به جای پروتکل http استفاده می‏‌شود به عبارت دیگر باید در ابتدای آدرس، https وجود داشته باشد.
  2. قبل از ورود اطلاعات از وجود قفل طلائی رنگ در قسمت بالا و سمت راست صفحه مرورگر وب خود مطمئن شوید، در صورت عدم مشاهده این قفل از وارد کردن اطلاعات کارت خود خودداری کنید.
  3. برای ورود اطلاعات کارت خود حتماً از صفحه کلید مجازی موجود استفاده کنید.